Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:56:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 12:41:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Minitrix of Arnold ICE-3  (gelezen 16080 keer)

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
Re: Minitrix of Arnold ICE-3
« Reactie #15 Gepost op: 06 December 2006, 22:19:58 »
Nou, dan die van Minitrix. Ik vind alleen de Arnold mooier, want die is langer en gedetailleerder en de Minitrix heeft een restaurant als tussenrijtuig... vind ik de Arnold nog wat realistischer met 2 normale rijtuigen.
De DB versie van Minitrix is dan nog beter want daarvan zijn de tussenrijtuigen er al voor nog geen 20 euro per stuk als ik me niet vergis. :)

@Mark: koop er zelf ook dan eentje, dan kan je die ook gaan pimpen ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 06 December 2006, 22:29:28 »
'k wist niet dat ze in Houen altijd op de zelfde plaatsen staan.

Doen ze ook niet helemaal altijd, maar zolang ik er kom (toch alweer enige jaren) staat deze man op die plaats ;).

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #17 Gepost op: 06 December 2006, 22:32:45 »
Aan Rick

Ik ben vanwege de tijd die ik aanhoud dan min of meer verplicht een ICE 1 of 2 te kopen en die vind ik dus niet mooi.

Een ICE 3 ziet aan het randje van de jaren '90 natuurlijk want die zijn als Ik het goed heb van 2000 of 2001
Dan kijk ik nog liever even naar een 1100 die 7 jaar lang in mijn tijdperk heeft greden. (oke ook niet met 100 tegelijk maar goed)

m.v.g.

Mark

love to build realistic     let's be kind.

Rick

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #18 Gepost op: 06 December 2006, 22:40:51 »
Ach, die ICE1&2 reden toch niet in Nederland ;D

En iedereen die NL tijdperk4/5 rijdt moet gewoon een 1100 hebben :)

Maar er zijn toch wel anderen hier met de ICE3 van Minitrix of Arnold, ik ben toch niet de enigste?
« Laatst bewerkt op: 06 December 2006, 23:01:05 door Rick »

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 06 December 2006, 22:58:54 »
1 juni 2000, aldus het Internet ;).
(oke ook niet met 100 tegelijk maar goed)

Dat is in Nederland nooit gebeurd, honderd Elfjes ;D.

Marcel (BR643 Talent)

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 12 December 2006, 12:55:35 »
Ik heb zo'n vierdelige ICE-3 van Arnold gehad en die is uiteindelijk na heel veel gedoe (inclusief één keer een nieuw exemplaar) terug naar de winkel gegaan. Ik heb in de paar maanden dat ik de trein had een aantal kapotte lampjes gehad, een keer kortsluiting en een doorgebrande motor, toen een uitgerekt rubber slangetje wat de motor met de aandrijving verbindt waardoor de trein een piepend geluid maakte en nauwelijks van z'n plek kwam en uiteindelijk een oververhitte motor (denk ik) waardoor er een rookwolk uit m'n trein kwam en het kunststof vervormde (en van binnen alles helemaal zwart was). Toen was voor mij de maat vol en heb ik de trein terug gebracht en een ICE-2 van Fleischmann gekocht.

Ben er serieus over aan het denken om nu een ICE-3 van Minitrix te gaan kopen, maar ik wil eerst wachten of volgend jaar inderdaad de NS tussenrijtuigen uitkomen (anders wordt het waarschijnlijk de DB versie, want beiden rijden toch zowel hier als in Duitsland). Een vriend van me heeft wel kort geleden de driedelige DB-versie van Minitrix gekocht en is daar heel tevreden over. Het enige wat hij vervelend vindt is dat de aandrijving in het restaurant zit en de trein dus te ver doorrijdt op stroomloze stukken. Dit maakt voor mij niets uit, omdat ik toch digitaal ga rijden. Persoonlijk vind ik de detaillering ook nog niet zoveel slechter dan bij Arnold en zeker met een paar likjes verf ziet het model er goed uit. Ik zou dus zeker voor het Minitrix exemplaar gaan (maar misschien wel even wachten of er inderdaad ook tussenrijtuigen voor de NS versie komen).

IPIO'er

• Offline Offline
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
« Reactie #21 Gepost op: 12 December 2006, 13:44:49 »
Ik heb de ICE-3 van zowel Arnold als Minitrix ze rijden beide niet slecht, alleen de Arnold rijdt behoorlijk langzaam en de kardan overbrenging van Arnold is een zwak punt (kunststof), ik heb deze pas vervangen door 2 messing Kardans van de firma W. Eichorn uit Duitsland (€ 5,00) en hij rijdt weer goed.

Wat Talent over Arnold schrijft dat klopt er zijn meerdere treinen verbrandt, maar ja toen ging Arnold over de kop en dan heb je niks meer.

Als Arnold toch in de toekomst met deze ICE-3 door wilt gaan moet hij wel een Restaurant, een 1 klas  en 2 klas wagen uitbrengen.
Minitrix hoeft alleen maar een 1 klas en een 2 klas uit te brengen en als de geruchten kloppen komen volgend jaar de tussenrijtuigen toch uit van de Nederlandse ICE-3 voor een prijs van +/- € 20,00 per stuk.

Komen deze toch niet uit, dan koop je toch de DB uitvoering en dan de logo's van DB veranderen in NS.

Marc

Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Rick

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #22 Gepost op: 12 December 2006, 17:13:24 »
Het enige wat hij vervelend vindt is dat de aandrijving in het restaurant zit en de trein dus te ver doorrijdt op stroomloze stukken.
Ach, dat is nog altijd minder ver dan in het geval van een duwende kopwagen ;) Wel vervelend voor je, dat gedoe met die Arnold ICE.

Drikus

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 12 December 2006, 22:51:39 »
Ik heb de ICE 3 van Arnold ook gehad en heb er ongeveer de zelfde probleemen mee gehad als Talent.
Moter die over hit raakt aandrijvning die afbreekt.
Ook ik heb de trein na het zoveelste probleem verkocht.
De versie van Minitrix ken ik niet maar ik geloof toch wel dat die een stuk beter moet zijn als die van Arnold

RJ

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 13 December 2006, 23:08:37 »
Hmm... ik denk dat ik de Arnold ICE dan maar even laat varen als ik dit zo hoor.

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 13 December 2006, 23:19:43 »
Ik heb onlangs een Minitrix ICE-3 (NS) gekocht, ding rijdt zowel analoog als digitaal als een zonnetje. Erg stil en goede rij-eigenschappen (mede dankzij 2 vliegwielen aan beide zijden van de motor-as).

Toen ik hem kocht (gloedjenieuw!) had ik helaas direct 2 gespleten tandwielen op de wielassen (1e keer op de baan al goed te horen). Komt iemand dit bekend voor?

Maar gelukkig binnen garantie vervangen en heb nu behoorlijk wat (kilo)meters mee getest en gaat tot nu toe nog steeds probleemloos.

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Rick

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #26 Gepost op: 14 December 2006, 19:51:13 »
Klinkt (gelukkig) niet bekend. :)

R Fongers

• Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Mooi Man
« Reactie #27 Gepost op: 23 December 2006, 18:21:28 »
Ben erg tevreden over m'n Mntrx ICE3. Loopt mooi en geen problemen.

De verlichting heb ik zelf ingebouwd dmv 2 smd led's en het werkt. Enigste nadeel is dat bij rood ook de bovenste mee brand, je kan niet alles hebben dacht ik, komt waarschijnlijk nog wel een keer.

De voeding via zilverdraad van de wielstellen gehaald, ik overweeg om 2 x 2 draaistellen van het restauratie rijtuig te kopen om een nog wat betere voeding te krijgen omdat er nu per draaistel maar een zijde van de rails wordt gevoed en vooral bij wissels heeft dat wat geknipper tot gevolg. In iedere stuurstand zit een functie decoder. Je zou kunnen overwegen om dit via een draad van de rij decoder te halen maar die moet je wel door heel de trein trekken.

Gr Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

jentje

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 23 December 2006, 19:49:19 »
Ik ben geen N-spoorder. Maar dat ziet er goed uit Rob.

Rick

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #29 Gepost op: 23 December 2006, 21:03:54 »
Jentje: Ooit zul je het licht zien. ;D

Rob: ziet er mooi uit. :)